EN

شهردار بیرجند در دیدار با نماینده معزز ولی فقیه/ بیش از دویست برنامه فرهنگی در شهر اجرا شده است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند ،رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهری در آستانه هفته دولت برای استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه به دیدار ایشان رفتند.
شهردار بیرجند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به بیان گزارش عملکرد مقایسه ای دوره های چهارم و پنجم مدیریت شهری به مدت 104 ماه با 20 ماه فعالیت دوره ششم پرداخت و گفت: توجه به مدیریت سرمایه گذاری و رشد بودجه در این دوره قابل توجه می باشد.
دکتر مهدی بهترین از به حداقل رساندن شهرفروشی، طبقات اضافی و خلاف یاد کرد و ادامه داد: توسعه ناوگان درون شهری، تملک و تخریب املاک میدان ابوذر در جهت تکمیل باغ شهرداری و میدان اجتماعات از جمله اقدامات دوره ششم می باشد.
وی از 500 هزار مترمربع آسفالت در مدت 20 ماه فعالیت خبر داد و عنوان کرد: در دوره پنجم، 85 برنامه فرهنگی در سطح شهر اجرا شده حال آنکه در مدت 20 ماه تعداد 205 برنامه فرهنگی اجرایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در دیدار گفت: شورا و شهرداری در سال سوم از دوره ششم با شعار همدلی و همگرایی برای ساختن شهری زیبا و با نشاط برای شهروندان همت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عبدالرزاق نژاد با اشاره به اینکه این دیدار فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش مختصری از فعالیتهای شورا و شهرداری و بهره بردن از رهنمودهای آیت ا… عبادی می باشد افزود: از شهر بیرجند به عنوان شهر علم و ایمان و شهر تمیز یاد می شود و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ما ثابت کرده اند لایق این واژه های ارزشمند می باشند.
وی یادآور شد: این عناوین نشان دهنده راه بوده و به فعالیتهای ما جهت می دهند بنابراین بر ما واجب است که در جهت تحقق این اهداف گام برداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، توجه به خواسته های شهروندان به خصوص قشر محروم را از اولویت های کاری دانست و اضافه کرد: توجه به ساخت و سازها، زیباسازی فضای شهری، ایجاد فضاهای تفریحی سالم و به دور از حواشی از جمله درخواست های شهروندان می باشد.
حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد با اشاره به اینکه مردم ناامنی های اخلاقی و اجتماعی را برنمی تابند گفت: تحقق خواسته های شهروندان ممکن نمی شود مگر با همکاری همه دستگاهها و نهادهای مردمی و دولتی.
وی از پروزه های قفل شده در سطح شهر علیرغم خواست شورا، شهرداری و شهروندان خبر داد و اذعان داشت: بحث پادگان و انتقال آن به خارج از شهر، ایجاد تصفیه خانه و انتقال پساب فاضلاب شهری به فضای سبز، ایجاد لاین دوم خیابان ارتش، انتقال صنوف آلاینده، توجه به وضعیت ترافیک شهر و بازنگری طرح جامع شهری که می بایست بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی منطقه طراحی گردد از جمله پروژه های مسدود شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از چاره اندیشی برای فرهنگ، ایمان و اعتقادات مردم خبر داد که امروزه متاسفانه دستخوش حواشی نگران کننده ای شده و فضای اجتماعی شهر را در معرض آلودگی قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: جامعه مانند انسان است که گاهی ممکن است دچار بیماری گردد لذا در این میان مراجعه به متخصص راهگشا است.
آیت ا.. سید علیرضا عبادی افزود: دولت می بایست مانند یک نسخه قانون اساسی را پیاده کند که خود مقدمه ای برای ایجاد تمدن اسلامی می باشد.
وی اسلام را نسخه عملی خوشبختی و رستگاری نوع بشر عنوان کرد و گفت: باید بر آنچه عقل و دین و قانون حکم می کند عمل کنیم و به اهداف انقلاب برسیم.
آیت ا… عبادی خطاب به مسئولین گفت: مسئولیتی که پذیرفته اید هم دنیایی است و هم اخروی، قانع نباشید و از خدمت به مردم لذت ببرید.