EN

شهردار بیرجند در مراسم افتتاح بوستان شهید احمدی روشن خبر داد:

اضافه شدن 24هکتار فضای سبز شهری به شهر بیرجند در طول یکسال گذشته

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ بوستان شهید احمدی روشن واقع در مهرشهر به همت شهرداری بیرجند و از محل اعتبارات عمرانی و بخشی نیز از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده روز گذشته با حضور مدیر اجرایی دفتر نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی ، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند و جمعی از مسئولین و اعضای شورای شهر و مردم به بهره برداری رسید.

شهردار بیرجند در این مراسم وسعت این بوستان را 2/2 هکتار اعلام کرد که برای احداث آن 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر بهترین با تاکید بر اینکه بخشی از این اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین شده، افزود:مسائل مربوط به هر منطقه از شهر باید اولویت بندی و نسبت به رفع آن چاره اندیشی کرد.

وی از پرداختن به مناطق محروم بعنوان یکی از سیاست های اصلی نظام و دولت یاد کرد و ادامه داد:احداث این بوستان نشان از توجه شهرداری بیرجند به مناطق محروم شهر دارد.

شهردار بیرجند در ادامه به بیان گوشه ای از اقدامات این مجموعه برای توسعه فضای سبز در سال جاری پرداخت و گفت : در سال جاری احداث  6 بوستان که 5 مورد آن در شمال شهر قرار دارد در دستور کار شهرداری قرار گرفته که شامل :بوستان خطی مهرشهر، بوستان احمدی روشن، بوستان الهیه،بوستان ناصح، بوستان الهیه، باغ شهرداری و بوستان طبیعت می باشد.

دکتر بهترین به درختکاری فاز اول آیلند بلوار شهید سلیمانی در ورودی شهر از سمت مشهد به وسعت 3 و 8 هکتار  اشاره و اذعان داشت : شروع عملیات درختکاری بلوار سردار شهید همت در مهرشهر به وسعت یک هکتار از دیگر این اقدمات می باشد.

وی به کاشت بیش از 300 هزار  بوته گل فصلی در میادین، آیلندها و بوستان های شهر به مناسبت استقبال از بهار اشاره و افزود :کاشت بیش از 6هزار پیاز لاله در میادین شهر، شروع درختکاری در بلوار شهید آیت الله غفاری بعنوان یک کار جدید و ادامه دار از دیگر اقدامات ما بوده است تا پوشش گیاهی خیابان ها از حالت یکنواختی خارج شود.

دکتر بهترین به اجرای پروژه آبیاری نوین و اجرای  بیش از 160 کیلومتر شبکه در این زمینه افزود : اجرای این پروژه در  15 کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

شهردار بیرجند از بکارگیری نظرات کارشناسی مشاور فضای سبز از اساتید مجرب و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و اضافه شدن 24 هکتار فضای سبز به مجموعه شهری در طول یکسال گذشته بعنوان دیگر اقدامات شهرداری برای توسعه فضای سازی یاد کرد و گفت : هم اکنون در شمال شهر و مهرشهر لکه سبزی که بدون اقدام باقی مانده باشد، نداریم.

دکتر بهترین از شروع عملیات اجرایی بوستان سراب با وسعت 7/1 هکتار، درختکاری فاز دوم ورودی شهر به وسعت 4 هکتار و تکمیل باغ شهرداری با وسعت 11 هکتار بعنوان برنامه های سال جاری شهرداری نام برد و گفت : انشاالله تکمیل بوستان ناصح در بافت قدیمی محله 17 شهریور نیز از دیگر این اقدامات خواهد بود.

فرماندار بیرجند هم در این مراسم با قدردانی از شهرداری، شورای شهر و امور مالیاتی استان برای احداث این بوستان گفت: ایجاد فضای سبز برای افزایش نشاط مردم هزینه سنگینی می طلبد.

فاضلی فرد با تاکید بر اینکه مردم هم باید به نگهداشت فضای سبز در شهر کمک کنند، افزود:حیات موجودات روی زمین را مدیون درخت هستیم چرا که علاوه بر  اکسیژن سازی، زمینه آرامش، نشاط و  شادابی مردم را هم فراهم می کنند.

وی تاکید کرد :امروزه برای آرامش روحی و تمرکز اعصاب مردم توجه به فضای سبز ضرورت زیادی دارد که برای ایجاد فضای سبز در مهرشهر تلاش خیلی خوبی شده است.

رئیس شورای شهر بیرجند هم در ادامه ضمن تشکر از مجموعه شهرداری، توجه دولت به زيرساخت هاي شهري و پیش بینی و تخصیص اعتبار لازم در این موارد را خواستار شد.