EN

شهردار بیرجند: کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی، وظیفه ما را سنگین تر می کند

توفیقات استانی، کشوری و بین المللی شهرداری بیرجند طی ۲ سال اخیر

شهردار بیرجند گفت: کسب رتبه برتر استان در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری، یک موفقیت بزرگ برای شهر بیرجند است که قطعا وظیفه ما را در ادامه کار، سنگین تر خواهد کرد.

رقابت شهرداری بیرجند با بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی و نیز سایر شهرداری های استان

شهردار بیرجند در خصوص کسب رتبه برتر استان در جشنواره شهید رجایی امسال به خبرنگار ما گفت: جشنواره شهید رجایی، فرصت مناسبی برای تقدیر از دستگاههایی است که در بخش‌های مختلف، خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه می دهند.
دکتر مهدی بهترین، محورهای اصلی جشنواره شهید رجایی را توسعه و ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و آگاهی مردم از وضعیت دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد و افزود: امسال برای اولین بار، شهرداری های استان نیز در جشنواره شهید رجایی وارد شدند.
وی اضافه کرد: در سطح استان خراسان جنوبی تعداد ۳۱ شهرداری داریم که البته شرایط رقابت شهرداری بیرجند به عنوان‌ مرکز استان در جشنواره شهید رجایی با ۳۰ شهرداری دیگر استان متفاوت است.
وی تصریح کرد: ۳۰ شهرداری استان در جشنواره شهید رجایی در شاخص های اختصاصی از قبیل عمران، حمل و نقل، ترافیک، آتش نشانی، بودجه سنواتی و… با یکدیگر رقابت می کنند اما شهرداری بیرجند علاوه بر رقابت در این شاخص ها، از لحاظ شاخص های عمومی نیز با بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی استان، رقابت دارد. در حقیقت شهرداری بیرجند در جشنواره شهید رجایی در دو میدان (میدان رقابت با سایر شهرداری ها و میدان رقابت با دستگاه‌های اجرایی استان) رقابت داشت که این امر، کار شهرداری بیرجند را در کسب رتبه برتر، بسیار دشوار کرده بود.

شناخته شدن بیشتر بیرجند و گسیل سرمایه به سمت شهر؛ حاصل توفیقات شهرداری

دکتر بهترین با اشاره به اینکه کار تیمی و شبانه روزی مجموعه همکارانم در شهرداری بیرجند در طول سال در جشنواره شهید رجایی مورد توجه قرار گرفت و منجر به کسب رتبه برتر در این جشنواره شد، اظهار کرد:کسب رتبه برتر استان در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری بیرجند، یک موفقیت بزرگ برای شهر بیرجند است که قطعا وظیفه ما را در ادامه کار، سنگین تر خواهد کرد.
شهردار بیرجند با بیان اینکه در جشنواره شهید رجایی چند کارگروه مختلف، شاخص های عمده ای را مدنظر قرار می دهند، گفت: شاخص هایی از جمله اطلاع رسانی، تکریم ارباب رجوع، پروژه های عمرانی، برنامه و بودجه، حمل و نقل، ترافیک، آتش نشانی، آرامستان و… در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرد.
دکتر بهترین، کسب رتبه استانی استقبال از بهار ۱۴۰۲، کسب رتبه برتر ملی در بحث پدافند غیر عامل، تقدیر کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی به خاطر حمایت شهرداری بیرجند از ترویج ورزش‌های همگانی و همچنین تقدیر روسای فدراسیون‌های بسکتبال و اسکیت را از توفیقات شهرداری بیرجند طی دو سال گذشته عنوان کرد.
وی افزود: در سطح بین المللی نیز طی ۲ سال اخیر، کسب لوح تقدیر در حوزه تخصصی معماری منظر و فضای سبز از دانشگاه گلاستر شایر انگلستان، طی مرحله نهایی خواهر خواندگی بیرجند با شهر ترمذ ازبکستان و طی مرحله مقدماتی خواهر خواندگی بیرجند با شهر پیشاور پاکستان، از توفیقات شهرداری بیرجند بوده است.
شهردار بیرجند اضافه کرد: این توفیقات و کسب این رتبه ها توسط شهرداری بیرجند در ۲ سال گذشته، باعث شده تا شهر بیرجند در سطح استانی، ملی و بین المللی بیشتر شناخته شود و در نتیجه گسیل سرمایه ها را در شهر شاهد خواهیم بود و جهش مدیریت شهری را در این شهر شاهد هستیم.

احداث ۱۹ هزار متر مربع مسکن را در دست اقدام داریم

وی همچنین گفت: شهرداری بیرجند از ۲ سال گذشته، تولید ۱۹ هزار متر مربع مسکن را در ظفر ۲۴ در دست اقدام دارد و علاوه بر این قرارداد احداث ۴۰۰ واحد مسکونی را با یکی از ارگانها منعقد کرده ایم که نهایی خواهد شد و قطعا با وجود کمبود زمین در شهر بیرجند، این اقدام آثار خود را در راستای متعادل شدن قیمت زمین و مسکن طی سال‌های آتی در این شهر، خواهد گذاشت.
دکتر بهترین افزود: در همان ابتدای فعالیت خود در شهرداری بیرجند، یک استخر ذخیره آب را از راه و شهرسازی گرفتیم و امسال هم ۲ استخر ذخیره آب، هریک با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب را با هدف آبیاری فضای سبز در اراضی پادگان آبگیری خواهیم کرد.