EN

شهردار بیرجند گفت: بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است

مهدی بهترین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری شاهد افزایش بودجه شهرداری بیرجند هستیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری بیرجند در سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: همچنین بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بیرجند نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

شهردار بیرجند گفت: بدون شک این افزایش بودجه همراه با رونق اقتصادی بوده و تلاش بیشتری کرده‌ایم تا بودجه را بالا ببریم.

بهترین افزود: هر چقدر بودجه افزایش یابد توان اجرایی و انجام فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری رشد خواهد یافت.

وی با اشاره به افزایش رونق اقتصادی، رشد تولید و افزایش ساخت و ساز در شهر بیرجند یادآور شد: ساخت و ساز در بیرجند رشد ۶۴ درصدی داشته و پروژه عظیم سرمایه گذاری ظفر ۲۴ با گردش مالی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در بیرجند انجام شده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: هر دو این اقدامات در جهت تحقق شعار سال بوده است.

بازگشایی خیابان عدل در آینده نزدیک

بهترین به بازگشایی خیابان عدل در آینده نزدیک به عنوان خبر خوش به شهروندان بیرجندی خبر داد و گفت: شهرداری بیرجند در سال ۱۴۰۱ به اهدافی که داشته رسیده است.

وی با بیا اینکه اولین بودجه‌ای را که بنده به شورای شهر بیرجند در سال ۱۴۰۰ برای سال ۱۴۰۱ تقدیم کردم، بودجه اعلامی ۴۰۰ میلیارد تومان بود که با انضباط مالی و اداری که در شهرداری بیرجند و مدیریت شهری حکم‌فرما شد این میزان به ۵۷۰ میلیارد تومان در انتهای سال افزایش پیدا کرد، بیان داشت: این آمار نشان می‌دهد نه تنها بودجه تکلیفی محقق شد بلکه بالای ۵۰ درصد افزایش بودجه در سال ۱۴۰۱ وجود داشته است.

شهردار بیرجند افزود: افزایش بودجه بیشتر در کارها عمرانی هزینه شده به طوری که حدود ۵۵ درصد عملکرد شهرداری بیرجند مربوط به فعالیت‌های عمرانی بوده و این نشان می‌دهد که شهرداری بیرجند بیشتر به سمت کارهای عمرانی، اجتماعی و فرهنگی تمایل داشته است.

بهترین با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۱ که دنباله آن را در سال ۱۴۰۲ داریم کاهش فشار اقتصادی به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، بیان داشت: در بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۲۵ درصد و در بودجه امسال نیز ۲۵ درصد بهای خدمات عوارض شهر را در اکثریت نقاط محروم کاهش داده‌ایم.