EN

شهردار در برنامه شبهای زعفرانی:خیابان عدل بازگشایی می گردد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند با حضور در برنامه شب های زعفرانی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات شهرداری در مبحث بودجه سال 1401  اظهار نمود: کاهش 25 درصدی عوارض و بهای خدمات در راستای کاهش فشار اقتصادی اقشار آسیب پذیر خصوصا برای قسمت عمده شهروندان شمال شهر، کاهش اتکاء به بودجه تخلفات ساختمانی به لحاظ اعتقاد به اجرای طرح تفضیلی برابر قانون و اتکاء به افزایش درآمدهای پایدار شهری از جمله اقدامات مدیریت جدید شهری در بودجه سال جاری بود.

دکتر مهدی بهترین  با اشاره به افزایش 100 درصدی بودجه 1401 شهرداری تصریح نمود: بودجه شهرداری بیرجند در سال گذشته 300 میلیارد تومان بود که با تدابیر اتخاذ شده توانستیم بودجه شهرداری در متمم به 600 میلیارد تومان افزایش دهیم.

شهردار بیرجند در ادامه با تاکید بر درآمد های پایدار شهری خاطر نشان کرد: قراردادهای مشارکتی ساخت مسکن با بخش خصوصی، قرارداد های مشارکتی املاک تجاری شهرداری خصوصا در بوستان ها و پیگیری ایجاد خط هوایی انحصاری با مشارکت بخش خصوصی گوشه ای از فعالیت های شهرداری در راستای افزایش درآمد پایدار شهری می باشد.

دکتر بهترین با تاکید بر زیرساخت های شهری عنوان نمود: در مدیریت جدید شهری با اقدامات چشمگیر در زیرساخت های شهری خصوصا در شمال شهر در جهت ایجاد روحیه نشاط و تقویت امید به مردم گام برداشته ایم.

به گفته وی اقدامات زیرساختی در ناوگان حمل و نقل درون شهری با خرید 15 دستگاه اتوبوس جدید و ناوگان  آتش نشانی با افزایش تجهیزات مقابله با حوادث شیمایی و غواصی نیز گواه  این ادعا می باشد.

شهردار بیرجند در ادامه به اختصاص 1400 تن قیر رایگان به شهرداری اشاره نمود و اذعان داشت: قطعا این اقدام دولت در 10 سال اخیر بی سابقه بوده که امیدواریم با اختصاص قیر بتوانیم در راستای رضایمندی شهروندان در بحث آسفالت معابر گام برداریم.

دکتر بهترین ادامه داد: هوشمند سازی سیستم شهرسازی در جهت کاهش رفت و آمد شهروندان و کاهش ضریب خطا و  راه اندازی سامانه 137 شهرداری در راستای رسیدگی سریع به مشکلات و درخواست شهروندان نیز از اقدامات جدید شهرداری بیرجند در سال جاری می باشد.

شهردار بیرجند از تملک 2000 متر مربع  زمین در خیابان طالقانی خبر داد و گفت:  این زمین با هزینه 10 میلیارد تومان در جهت رفع مشکل پارکینگ  در خیابان طالقانی تملک شده است  .

وی در ادامه به پیاده روسازی و بهسازی آیلند خیابان مدرس اشاره نمود و تصریح نمود: در پروژه خیابان مدرس مناسب سازی شهری در جهت رفاه حال معلولین، جانبازان، نابینایان، سالمندان، کودکان و مادران باردار که 25 درصد جمعیت شهری را تشکیل می دهند و کمتر دیده شده اند و همچنین زیباسازی سیما و منظر شهری و استفاده از آبیاری نوین در جهت جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز با حذف سه  انشعاب آب شرب و صرفه جویی بیش از 70 میلیون تومان در هر دوره قبوض آب در خیابان مذکور  مد نظر می باشد.

دکتر بهترین از زیباسازی برخی از خیابان ها تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: سه خیابان شعبانیه، طالقانی و آوینی  نیز تا پایان سال زیباسازی خواهند گردید.

شهردار بیرجند در پایان این برنامه با اشاره به حل مشکل اراضی پادگان افزود: پس از گذشت بیش از  بیست سال خوشبختانه  با توافقات انجام شده در نشست با  استانداری خراسان جنوبی، ارتش و اداره کل راه و شهرسازی  انشاا بازگشایی خیابان عدل را در برنامه خواهیم داشت.