EN

مراسم تقدیر از فعالان برتر حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر بیرجندبرگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در این مراسم که با حضور شهردار، رئیس پلیس راهور استان، جمعی از مدیران و مسئولین شهرداری و رانندگان حوزه حمل ونقل درون شهری برگزار شد، ابتدا معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند و همچنین رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک در دوره ششم مدیریت شهری را ارائه نمودند.

رئیس پلیس راهور استان نیز ضمن قدردانی از این اقدامات شهرداری خاطر نشان نمود: اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک و ساماندهی این حوزه جای قدردانی دارد که البته کسب عنوان برتر جشنواره شهید رجایی توسط شهرداری بیرجند نیز در راستای اقدامات گسترده شهرداری در سطح شهر می باشد.

سرهنگ علیرضا عباسی با اشاره به اجرای به موقع مصوبات شورای ترافیک توسط شهرداری افزود: در راستای طرح های روان سازی ترافیکی تقاطع های توحید- 15 خرداد و توحید – شهید محلاتی به چراغ فرمان دهی مجهز شد که این اقدام نیز جای تشکر دارد.

دکتر مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک روز حمل و نقل اظهار داشت: روز حمل و نقل بهانه برای گرامیداشت زحمات فراوان فعالان عرصه حمل و نقل می باشد که امروزه نقش مهمی در بخش های مختلف زندگی مردم دارد و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل دستیابی به توسعه همه‌جانبه و گسترش عدالت اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: این روز بهانه‌ ای است تا از خدمات شایسته رانندگان حوزه حمل و نقل درون شهری و زحمت‌کشان این حوزه، که نقش بسزایی در امانتداری، امنیت ایمنی در حین انجام وظیفه دارند، تجلیل شود.

به گفته وی شهرداری بیرجند در دوره جدید مدیریت شهری تمرکز خود را بر روی توسعه زیرساخت های شهر بیرجند قرار داده است.

دکتر بهترین، سیاست شهرداری بیرجند در دوره فعلی را توسعه متوازن شهری و توجه همزمان به امور زیربنایی و روبنایی اعلام کرد و افزود: در کنار توجه به امور عمرانی و زیبا سازی شهر بیرجند به زیرساخت ها نیز توجه ویژه ای شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه کار تیمی و شبانه روزی مجموعه همکارانم در شهرداری بیرجند در طول سال جاری در جشنواره شهید رجایی مورد توجه قرار گرفت و منجر به کسب رتبه برتر در این جشنواره شد، اظهار کرد:کسب رتبه برتر استان در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری بیرجند، یک موفقیت بزرگ برای شهر بیرجند است که قطعا وظیفه ما را در ادامه کار، سنگین تر خواهد کرد.

دکتر بهترین با اشاره به اقدامات روبنایی و زیر بنایی مدیریت شهری خاطر نشان کرد: در 20 ماه گذشته 40 پروژه و اقدام شاخص از جمله ایجاد پل، آیلند، میدان و بوستان که همه از اقدامات روبنایی می باشد در شهر انجام دادیم که البته در کنار این اقدامات روبنایی اقدامات زیربنایی را در حوزه های ، ترافیک، آتش نشانی، اتوبوسرانی و فرهنگی را نیز آغاز کرده ایم.

شهردار بیرجند ادامه داد: با کمک دولت مردمی سیزدهم توانستیم ۱۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه ون و ۳۰ دستگاه تاکسی جدید را وارد شهر کنیم.

دکتر بهترین در پایان با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: تملک و احداث پارکینگ طالقانی بعد از 40 سال ، پیاده روسازی معابر سطح شهر به متراژ 30 هزار مترمربع، 600 هزار مترمربع آسفالت معابر شهری در مدت 20 ماه، اصلاح و بهسازی بلوار شهدای عبادی، اجرای میدان و پل شهید فایده، خرید و نگهداری چراغ های راهنمایی و رانندگی، بازنگری طرح جامع ترافیک شهر بیرجند ، انجام مطالعات اجرای دو تقاطع غیر همسطح در بیرجند ، بهسازی تابلوهای هدایت مسیر معابر شهری تنها گوشه ای از اقدامات شهرداری در این دوره در حوزه حمل و نقل و ترافیک می باشد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از فعالان برتر حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر بیرجند تقدیر شد.