EN

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری: فصل الخطاب قانون است، اصطکاک معنی ندارد و در سایه قانون و وفاق و همدلی مردم باید به رفاه و راحتی برسند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با شهردار بیرجند و جمعی ازمدیران شهرداری، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب و اعیاد شعبانیه گفت: اگر جامعه ای صرفا در محدوده قانون و رعایت حدود قانون عمل نماید بسیار خوب است اما کافی نیست لذا باید به سمت تمدن اسلامی حرکت نماییم.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه قانون مقدس و مهم است و مانع از تضییع حقوق دیگران می شود اظهار داشت: قانون مقدس و مهم است و مانع از تضییع حقوق دیگران می شود لذا باید به قانون پایبند باشیم اما قانع نباشیم چون تمدن مهم تر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در محیط های عمومی که مردم برای تفریح در آن حضور می یابند وقت مردم و شهروندان را باید در برنامه های علمی و دانش بنیان صرف کنیم.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در حال حاضر توجه خاص به امور فرهنگی دارد خاطر نشان کرد: باید در طرح های دانش بنیان، خدمات فرهنگی موثر، تفریح و شاد اندیشیده شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر تبیین درست ارزش های اسلامی گفت: نهاد های مرتبط باید از فضاها و امکانات استفاده کرده و به سمت تمدن انسانی و اسلامی پیش روند.
آیت الله عبادی گفت: شایسته است با توجه به مسائل اسلامی، انقلابی، ارزش ها و فرهنگ دینی شهرداری باید زمینه جلوه هایی زیبا از فرهنگ عالی اسلامی به گونه ای پرجاذبه و در جهت تمدن انسانی و اسلامی را فراهم نماید.
وی در ادامه با تاکید بر اختصاص پارک های خاص به بانوان تصریح نمود : امنیت و آزادی بانوان در این پارک ها مد نظر قرار گیرد و تبیین و و تبلیغ تمدن انسانی و اسلامی در پارکها اجرا گردد.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فصل الخطاب قانون است اظهار کرد: اصطکاک معنی ندارد و در سایه قانون و وفاق و همدلی مردم باید به رفاه و راحتی برسند.
وی در پایان از اقدامات شهرداری خصوصا میدان اجتماعات ، آرامستان جدید و جشن های انقلاب تقدیر نمود.
در ابتدای این دیدار دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند نیز گزارش مبسوط اقدامات شهرداری را ارائه نمود و اظهار کرد: در راستای تجدید بیعت با امام راحل و مقام معظم رهبری و استفاده از رهنمودهای جنابعالی در شروع سال دوم حضور در شهرداری با جمعی از مسئولین اجرایی در خدمت شما هستیم.
شهردار بیرجند افزود: از جمله تصمیمات اخذ شده در مدیریت شهری کاهش فشار اقتصادی بر اقشار آسیب پذیر با کاهش 25 درصدی بهاء خدمات و عوارض خصوصا در شمال شهر بیرجند بود که با این اقدام شهر را برای اقشار آسیب پذیر ارزان تر کردیم.
دکتر بهترین با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه استان مبنی بر اجرای ضوابط شهری خاطر نشان کرد: جنابعالی دغدغه‌هایی را در زمینه ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌سازی و عدم رعایت موازین شرعی و اسلامی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، داشتید اما با توجه به دغدغه شما و دغدغه اینجانب که همان اجرای منویات جنابعالی است و رعایت مسایل شرعی و قانونی ، کاهش اتکاء بودجه شهرداری به تخلفات ساختمانی و شهر فروشی را اعمال نمودیم.
شهردار بیرجند با تاکید بر افزایش بودجه شهرداری به درآمد های پایدار تصریح نمود: قراردادهای مشارکتی با بخش خصوص در ساخت مسکن و املاک تجاری گواه این ادعا می باشد.
وی با اشاره با افزایش 100 درصدی بودجه شهرداری گفت: بودجه 300 میلیارد تومانی شهرداری در سال 1400به 600 میلیارد تومان در سال 1402 افزایش یافته است.
دکتر بهترین در ادامه به پروژه های سال آینده شهرداری اشاره نمود و افزود: پروژه بند دره ، مجموعه تجاری خیابان ملاصدرا ، سردخانه 700 تنی در دوشنبه بازارو احداث بازارچه صنایع دستی در پارک جنگلی در راستای استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار از جمله این اقدامات می باشد.
شهردار بیرجند با بیان اینکه زیرساخت های شهری در سنوات گذشته مورد بی مهری و غفلت قرار گرفته است خاطر نشان کرد: خرید 15دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند و همچنین تجهیزات آتشنشانی ( غواصی، شیمیایی و لباس) و خودروهای سنگین آتش نشانی از جمله این اقدامات می باشد.
دکتر بهترین ادامه داد: هوشمند سازی سیستم شهرسازی در جهت کاهش رفت و آمد شهروندان و کاهش ضریب خطا و راه اندازی سامانه 137 شهرداری در راستای رسیدگی سریع به مشکلات و درخواست شهروندان نیز از اقدامات جدید شهرداری بیرجند در سال جاری می باشد.
شهردار بیرجند از تملک 2000 متر مربع زمین در خیابان طالقانی خبر داد و گفت: این تملک در تاریخ 40 ساله شهرداری بی سابقه بوده که با هزینه 10 میلیارد تومان در جهت رفع مشکل پارکینگ در خیابان طالقانی انجام شده است .
به گفته وی توجه جدی به پروژه اجرای سیستم آبیاری نوین و جداسازی آب شرب از فضای سبز ، استخر ذخیره آب جهت جمع آوری های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد.
دکتر بهترین هم چنین در ادامه به احداث پل اراضی موسوی اشاره نمود: احداث این پل مشکل تردد اهالی موسوم به اراضی موسوی ر ا حل خواهد نمود.
شهردار بیرجند افزود: پروژه سردرب بازار در راستای هویت ایرانی و اسلامی بازار بیرجند نیز از جمله اقدامات شهرداری می باشد.
دکتر بهترین در پایان به اجرای باغ شهرداری و میدان اجتماعات ، حل مشکل اراضی پادگان، بازگشایی خیابان عدل ، احداث بازاچه صنایع دستی، راه اندازی خانه های محله و جشن های انقلاب اشاره نمود و گفت: جشن های انقلاب در ایام مبارک‌دهه فجر با حضور بیش از 4000 نفر در هر شب در جهت افزایش شادی حلال و اسلامی در جامعه انجام شد.
در ادامه این جلسه مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: عدم وفاق در شورا کار شهرداری را سخت می نماید اما با توجه به همه این سختی ها معدل عملکرد شهرداری بسیار خوب است و اقدامات شهرداری با توجه به موانع را تحسین می نماییم.
حسن خسروی در پایان گفت: امیدواریم رهنمود ها چراغ راه باشد و امور با جدیت و عدم توجه به برخی مسایل پیش رود.