EN

همزمان با روز درختکاری رقم خورد آغاز عملیات کاشت درخت در بلوار شهید همت مهرشهر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ صبح امروز مراسم روز درختکاری با حضور جمعی از مدیران استانی، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، شهردار و مدیران شهرداری در محل بلوار شهید همت مهرشهر برگزار شد.

شهردار بیرجند در این مراسم از احداث 6 بوستان در طول یکسال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 5 بوستان در شمال شهر احداث گردیده است.

دکتر مهدی بهترین با بیان اینکه دین اسلام انسان را به کاشت درخت ترغیب کرده است، افزود: شهرداری بیرجند نیز در این راستا غرس و نگهداری درختان را در 300 هکتار فضای سبز شهری بر عهده دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای درختکاری بیان کرد: درختکاری فاز اول آیلند سردار شهید سلیمانی به مساحت 8/3 هکتار، درخنکاری بلوار شهید همت به مساحت 1 هکتار و درختکاری در بلوار غفاری  نیز در تکمیل و افزایش سطح درختکاری و همچنین جلوگیری از یکنواختی و ایجاد تنوع پوشش گیاهی  انجام می شود.

دکتر بهترین با بیان اینکه شهرداری به استقبال بهار می رود، اظهار کرد: در این راستا 300 هزار گل فصلی و 6000 پیاز لاله در میادین، آیلندها و بوستان های سطح شهر کاشت می گردد.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای آبیاری نوین و جداسازی آب شرب از فضای سبز  بیان کرد:با توجه به کمبود منابع آبی و اقلیم خشک شهر بیرجند و  در راستای صرفه جویی آب شرب 160 کیلومتر آبیاری نوین فضای سبز شهر انجام شده که انشاا… 15 کیلومتر دیگر نیز به زودی انجام می شود.

به گفته وی انتخاب دو مشاور در حوزه فضای سبز و زیباسازی منظر شهر گواه بر توجه مدیریت شهری بر توسعه و حفظ فضای سبز شهر دارد.

دکتر بهترین با اشاره به پروژه های جدید شهرداری در این حوزه تصریح نمود: شروع عملیات احداث بوستان محله سراب به مساحت 7/1 هکتار، درختکاری فاز 2 ورودی مهرشهربه مساحت 4 هکتار، تکمیل باغ شهرداری به مساحت 11 هکتار  و تکمیل بوستان ناصح از پروژه های جدید شهرداری در حوزه فضای سبز می باشد.