EN

پیاده روسازی بلوار رجایی در راستای بهسازی معابر شهری

پیاده روسازی بلوار رجایی حدفاصل چهارراه کارگران تا چهارراه موسی بن جعفر(ع) در راستای بهسازی معابر شهری انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛  رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: پیاده روسازی بلوار رجایی در دو لاین شمالی و جنوبی به متراژ 4500 مترمربع  در حال انجام می باشد.

مهدی حدیدی نژاد افزود: عملیات اجرایی شامل  اجرای موزاییک نابینایان، سنگ، هره چینی، جدول گذاری و موزاییک فرش در راستای بهسازی پیاده رو معابر شهری شروع شده که تا کنون 1000 مترمربع از عملیات پیاده روسازی انجام شده است.

به گفته وی  پیاده روسازی بلوار رجایی اقدام مشترک اداره کل راه و شهرسازی  استان و شهرداری بیرجند  در حوزه بازآفرینی شهری می باشد.

حدیدی با اشاره به هزینه این عملیات خاطر نشان کرد: هزینه اجرای پیاده روسازی این بلوار بالغ بر 14 میلیارد ریال می باشد که 7میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی و 7 میلیارد ریال توسط شهرداری  تامین شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت معابر و مناسب سازی پیاده روها به منظور تسهیل در عبور و مرور عابرین و زیبای سازی معابر عنوان کرد.

حدیدی تصریح کرد: با اجرای این پروژه ضمن تضمین امنیت شهروندان برای عبور و مرور و کاستن حوادث احتمالی، جلوه بصری و شهری مسیر نیز متحول گشته و عابرین به راحتی می توانند در این مسیر تردد کنند.

وی در پایان گفت:  بهسازی و ساماندهی معابر و خیابان‌ها سطح منطقه به لحاظ تاثیرگذاری در فضای ارتباطی شهری، طبق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی پیاده روسازی بلوار رجایی از پایان سال گذشته آغاز شده است .