EN

پیام شهردار بیرجند به مناسبت نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی شهر و روستا

حکومت اسلامی به عنوان یک حکومت مردم سالاری دینی، بر مشارکت عموم مردم در تعیین سرنوشتشان تاکید ویژه دارد و دین مبین اسلام نیز جایگاه ویژه ای برای همفکری و مشورت در اداره امور جامعه، قائل است.
در این راستا در جمهوری اسلامی ایران، بحث تشکیل شوراهای اسلامی شهر روستا مطرح شد و این شوراها با انتخاب اعضا از توسط مردم و از دل مردم، عملا فعالیت چهار ساله خود را از نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ در سراسر کشور آغاز کردند.
شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز شوراهای اسلامی شهرستان و استان با برگزاری جلسات متعدد مشورتی و استفاده از خرد جمعی، مسائل و مطالبات مردمی روستاها، شهرها، شهرستانها و استانها را در بخش های مختلف احصا، جمع بندی و اولویت بندی نموده و مستقیما به مسوولان و مدیران دستگاه‌های مرتبط منتقل می کنند و در ادامه نیز پیگیری ها را تا حصول نتیجه مطلوب، انجام می دهند.
شوراهای اسلامی در حقیقت رابط مستقیم مردم با مسوولان و بدنه مدیریتی، زبان گویای آنان در ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی و نماد بارز دخالت و مشارکت مستقیم مردم در تعیین سرنوشتشان و در اداره کشور هستند و نقش مهمی در انعکاس، پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مردم ایفا می کنند.
اینجانب، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را به تمامی اعضای محترم و پرتلاش این شوراها در سراسر کشور و استان و به ویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر بیرجند، تبریک عرض می نمایم و سلامت و توفیق بیش از پیش همه عزیزان را از خداوند متعال، مسالت دارم.

مهدی بهترین
شهردار بیرجند