EN

پیام شهردار بیرجند به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و 13 فروردین روز طبیعت

بسم الله الرحمن الرحیم
همشهریان عزیز سلام،

12 فروردین عصاره تلاشهای تاریخی ملت ایران در دستیابی به آرزوهای دیرین خود و یکی از روزهای تاثیرگذار در تاریخ ایران اسلامی است. در این روز پیروزی جمهوری اسلامی ایران با رای حداکثری امت همیشه در صحنه به رهبری امام خمینی(ره) مهر تایید گرفت. روز جمهوري اسلامی، سند آزادي و استقلال ملت آزاده‌ای است كه براي دستيابی به آرمان های مقدس خود با استقامتی خستگی ناپذير و به بركت خون شهيدان، نور امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان بر افروخته است و تعبیر بدیع و زیبای معمار کبیر انقلاب اسلامی که این روز را، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت و نخستین حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما که باید زنده نگه داشته شود نامیدند، به خوبی نمایانگر عظمت و شوکت این روز حماسی است.

اينجانب ضمن تبریک مجدد سال نو كه به تدبير رهبر فرزانه انقلاب اسلامي سال “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاري شده است؛ فرا رسیدن دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی را گرامی داشته و مجد و عظمت ملت شریف ایران اسلامی را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

و اميدوارم كه در اين سال با كمك و حمايت مردم شريف و متدين با غلبه بر مشكلات، گام های استوارتری در راه توسعه و پيشرفت شهرمان برداريم چرا كه در واقع يكي از رموز اصلی پيروزی انقلاب اسلامي اتحاد و همدلی بين مردم و مسئولين جامعه است.

همچنین امیدوارم روز طبیعت در تمیزترین شهر ایران در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب وهوای پاک و چشم نواز در کنار یکدیگر روزی به یاد ماندنی داشته باشیم. روز انس با طبیعت فرصت بسیار مناسبی است تا درس احترام به طبیعت را به کودکانمان بیاموزیم. عشق به طبیعت رادر دل فرزندان دلبندمان بکاریم تا بدانند برای شکر گزاری شایسته نعمت طبیعت، این هدیه خداوند یگانه، باید در حفاظت از این امانت الهی کوشا باشند. امیدوارم همشهریان عزیز در این بدرقه نوروزی بدون آسیب زدن به محیط از بخشندگی طبیعت بهره مند گردند.
دکتر مهدی بهترین
شهرداری بیرجند