EN

چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند تشکیل شد

چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند در محل سالن جلسات فرمانداری بیرجند تشکیل شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در این جلسه که صبح یکشنبه برگزار گردید ، فرماندار شهرستان بیرجند، شهردار بیرجند، رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و جمعی مسئولان دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند.
شهردار بیرجند در این نشست گفت: یکی از سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم ضوابط تشویقی نوسازی محلات و بافت‌های ناکارآمد شهری است که مهر امسال مصوب و نیمه دی ابلاغ شد و مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.
دکتر مهدی بهترین اظهار داشت: سیاست‌های قبلی در راستای بازآفرینی شهری موفقیت‌آمیز نبوده یا با شکست مواجه شده لذا چاره‌ای جز دخیل کردن مردم در نوسازی و بازسازی بافت‌های ناکارآمد نداریم.
وی افزود: سیاست‌های تشویقی که از سوی دولت سیزدهم اعلام شده بسیار می‌تواند کارساز باشد و بیش از ۹۰ درصد آن برعهده شهرداری‌ها است.
شهردار بیرجند با تاکید بر عزم شورای شهر و شهرداری برای تحقق این سیاست‌ها گفت: اعطای حداقل ۲ طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری در نظر گرفته است.
شهردار بیرجند اذعان داشت: امکان تغییر کاربری طبقه همکف به کاربری‌های انتفاعی مشروط به تامین ورودی مستقل هم یک امتیاز بسیار ویژه است.
دکتر بهترین، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز به منظور تامین پارکینگ‌های مورد نیاز را از دیگر مشوق‌ها برای ساخت و ساز در بافت فرسوده برشمرد و گفت : امید است این سیاست‌های تشویقی به خوبی برای مردم بیان شود تا بتوان در راستای نوسازی بافت فرسوده قدم برداریم.
وی در پایان تصریح کرد: فضاهای نیمه‌تمام شهرداری نیز در بافت‌های فرسوده وجود دارد که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در تکمیل این پروژه‌ها همکاری کنند.
لازم به ذکر است در این جلسه پروژه های انجام شده توسط دستگاههای عضو ستاد از سال 1397 تا سال 1400 پیگیری و پروژه های پیشنهادی دستگاههای عضو از سال 1401 تا سال 1404 پیگیری شد.