EN

برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جشن تکلیف ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان شهرداری بیرجند به همت ستاد اقامه نماز شهرداری برگزار شد.
شهردار بیرجند در این جلسه ضمن پاسداشت ورود تعدادی از دختران و پسران همکاران به سن تکلیف گفت: سن تکلیف، تغییر سبک زندگی به زندگی اسلامی می باشد که می بایست تمام شئونات، علی الخصوص توجه به نماز به عنوان ستون دین در زندگی مدنظر قرار گیرد.
دکتر مهدی بهترین با اشاره به اهمیت رسالت نماز عنوان کرد: توجه به مسایل تربیتی در کنار مسایل علمی باعث پرورش نسلی متخصص، متهعد و معتقد به موضوعات دینی و مذهبی خواهد بود.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با اشاره به فرمایش امام علی (ع) حق انتخاب نام نیکو و ادب نیکو را از حقوق فرزندان عنوان کرد که بر عهده پدر و مادر می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد از دیگر حقوق فرزندان به حق تعلیم، تربیت و آموزش خصوصاً آموزش احکام اشاره کرد و یادآور شد: فرزندان باید از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند.
وی اضافه کرد: دختران و پسران در جشن تکلیف، فلسفه نماز و حجاب، احترام به پدر و مادر، عمل به دستورات دینی و قرآنی، انجام واجبات و مستحبات و دوری از محرمات را فرا می گیرند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم که با هدف آشنایی با آموزه های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار شد بسته های فرهنگی از قبیل سجاده، کارت هدیه و لوح تقدیر به دختران و پسران اهدا شد.