امروز:۰۲ دی ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۵

با ایجاد ساختار تشکیلاتی خزانه‌داری، محقق شد: گام بلند شهرداری بیرجند در راستای شفافیت مالی در دوره ششم مدیریت شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند از ایجاد ساختار تشکیلاتی خزانه‌داری با هدف شفافیت مالی در دوره ششم مدیریت شهری در شهرداری و در راستای ابلاغیه سازمان شهرداریها و دهیاریها و تاکیدات دکتر بهترین شهردار بیرجند، خبر داد.

🔸️به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، غلامرضا یونسی با اشاره به ابلاغ ساختار تشکیلاتی اداره خزانه‌داری شهرداری بیرجند توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، گفت: در راستای اجرای بخشنامه شماره ۲۵۴۵۹ مورخه ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ وزیر وقت کشور با موضوع دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداریها به ویژه در کلان‌شهرها و مراکز استانها و در اجرای ماده ۴ دستورالعمل چارچوب و ضوابط پیش‌بینی‌ واحد خزانه‌داری در شهرداری‌های کلان‌شهرها و مراکز استانها، شهرداری بیرجند از سال ۱۴۰۰، نسبت به پیاده‌سازی سیستم خزانه‌داری متمرکز اقدام نموده است.

🔸️وی افزود: یکی از موانع عمده برای پیاده‌سازی کامل شیوه‌نامه اجرای خزانه‌داری، عدم پیش‌بینی ساختار خزانه‌داری در ساختار تشکیلاتی شهرداری بوده است.

🔸️وی اضافه کرد: با این حال، پیرو تاکید شهردار محترم، این مهم در دستور کار حوزه منابع انسانی شهرداری بیرجند قرار گرفته و با همت شهردار محترم در نهایت، ساختار اداره خزانه‌داری شهرداری بیرجند از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، تایید و طی نامه شماره ۳۵/۴۲/۴۹۵۴۷ مورخ ۵ آذرماه سال جاری، توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، ابلاغ گردید.

🔸️یونسی تصریح کرد: با ابلاغ ساختار خزانه‌داری، امکان انتصاب تمامی ارکان پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه خزانه‌داری، فراهم شده و این موضوع، گام بلندی در دوره ششم مدیریت شهری در راستای پیاده‌سازی کامل دستورالعمل‌ خزانه‌داری در شهرداری ها به منظور تجمیع و یکپارچه‌سازی حساب‌های غیرمتمرکز شهرداری بیرجند برای ایجاد شفافیت و انضباط مالی به عنوان ارکان مدیریت منابع مالی، می باشد.

🔸️معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند در پایان، گفت: قطعا ایجاد اداره خزانه‌داری در شهرداری بیرجند می تواند سرآغاز تحول در مالیه شهری در شهرداری بیرجند باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه‌های مدیریتی را بیش از پیش، فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *