EN

اجرای عملیات خط کشی معابر سطح شهر بیرجند به طول 130 کیلومتر

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند از اجرای عملیات خط کشی محوری معابر سطح شهر به طول بیش از 130 کیلومتر و خط کشی با رنگ سه جزئی به متراژ 2500 مترمربع و اجرای 15 سرعتگاه خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس مهدی حدیدی نژاد اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسریع و سهولت و آرام سازی در تردد خودروها، خط‌کشی محوری به طول 130 کیلومتر در معابر اصلی سطح شهر توسط عوامل اجرایی واحد ترافیک این شهرداری انجام شده است که از این متراژ حدود 40 کیلومتر در پایان سال اجرا گردید.
وی افزود: این اقدامات با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی، حرکت رانندگان بین خطوط، افزایش ضریب ایمنی و بهبود وضع ترافیکی شهر با روان سازی و ایجاد نظم ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر عملیاتی شده است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند بیان نمود: این طرح بعد از اجرای عملیات روکش آسفالت در معابر اصلی و فرعی سطح شهر نیز عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از برخورد و کاهش حوادث را فراهم کند.
وی خاطر نشان کرد:‌ خط کشی معابر یکی از اقدامات اصلی حوزه حمل و نقل و ترافیک است که با هدف افزایش ضریب ایمنی، تسریع و تسهیل در تردد خودروها، ساماندهی ترافیک، منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به رانندگان در خیابان‌های سطح حوزه مطابق اصول استاندارد انجام می‏شود.
لازم به ذکر است خط کشی محوری معابر سطح شهر به طول 130 کیلومتر، خط کشی گذرگاههای عابر پیاده با رنگ سه جزئی و رنگ آمیزی سرعتگاهها و نقوش به مساحت 2500 متر مربع، رنگ آمیزی گذرگاههای عابر پیاده با رنگ سرد به مساحت 1500 مترمربع و اجرای 15 سرعتگاه از اقدامات حوزه عمران و ترافیک می باشد.همچنین بیش از 8000 پیامک ترافیکی و نصب بنر در سطح شهر جهت ترویج فرهنگ ترافیکی نیز در ابتدای سال جاری انجام پذیرفت.