EN

حضور دکتر بهترین، شهردار بيرجند در رويداد ملی تعالی حكمرانی شهری با حضور وزير محترم كشور درسالن همايش های وزارت كشور

🔹این رویداد روز دوشنبه در تالار وزارت کشور با حضور وزیر کشور و شهرداران مراکز استان ها و استانداران کلان‌شهر ها برگزار شد.

🔹دکتر بهترین شهردار بیرجند با اشاره به برگزاری رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که از هفته قبل از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام شد، رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری روز دوشنبه هشتم خردادماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.

🔹وی خاطرنشان کرد: هدف از این رویداد و این شبکه‌سازی ایجاد نشست تخصصی شهرداران مراکز استان ها با وزیر کشور و ارائه مجموع تجربیات شهرداری‌ها در حوزه حکمرانی و برنامه‌های تحولی است و اینکه این اجزا کنار یکدیگر قرار گیرد، سایر شهرها نیز در این رویداد حضور دارند اما غرفه نخواهند داشت.

🔹وی با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها در خدمت‌رسانی به مردم گفت: ایجاد ارتباط بین شهرداران مراکز استان ها با عالی‌ترین مقام وزارت کشور می‌تواند برای رفع بسیاری از مشکلات کارگشا بوده و قرار است این جلسات به‌صورت منظم ادامه داشته باشد تا وزیر کشور بتواند مشکلات این شهرها را از نزدیک رصد کند.

🔹دکتربهترین با بیان اینکه دستاوردهای یک حکمرانی خوب، ایجاد اعتماد، سرمایه اجتماعی و هدایت‌مندی است، ادامه داد: در حال حاضر هر شهر برای خود یک الگوی حکمرانی شهری دارد اما اینکه این الگو چقدر کارآمد عمل می‌کند تا بتواند شاخص‌های اصلی را ایجاد کند، قابل ارزیابی است؛ در صورتی که در شهرها خوب حکمرانی شود، تبادل تجربیات بین شهرها می‌تواند نظام مدیریت شهری را کاراتر کند.