EN

دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) استان: قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) به عنوان نهادی فرهنگی قدردان خدمات عمرانی و فرهنگی مدیریت شهری است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) استان در دیدار با شهردار بیرجند اظهار داشت: شما شهردار فرهنگی و مردمی هستید ما مدافع شما در مباحث فرهنگی و عمرانی هستیم.
حسین پور با بیان اینکه تحول و تغییر مستمر در شهر در مدیریت جدید شهری مشهود است اذعان داشت: شهرداری نسبت به سنوات قبل به سمت کارهای عمرانی پیش رفته و نمود کارهای عمرانی و فرهنگی شهرداری در شهر مشهود است و قرارگاه خاتم الاوصیاء به عنوان نهادی فرهنگی قدردان این خدمات می باشد.

🔷دبیر قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) استان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص جوانی جمعیت عنوان نمود: تلاش برای تغییر نگرش خانواده‌ها نسبت به مسئله جمعیت و در این راستا تعامل همه نهادها از جمله شهرداری مورد انتظار است.

🔷وی در ادامه بر تلاش و تعامل همه جانبه همه نهادها در جهت تغییر نگرش و آگاهی جامعه در خصوص جوانی جمعیت تاکید نمود و افزود: مدیریت شهری کارهای عمرانی خود را با فعالیت‌های فرهنگی همسو نموده و در واقع حرکت‌های عمرانی مکمل حرکت‌های فرهنگی هستند.

🔶شهردار بیرجند نیز در این دیدار اظهار داشت: مدیریت شهری بر اساس سه اصل ارزشی، عدالت محور و فساد ستیز آغاز بکار کرده وطی طریق می کند و در راستای همین سه اصل نیز سکان مدیریت شهری را عهده دار شدم.
دکتر مهدی بهترین ادامه داد: عزم و جزم همه کسانی و نهادهایی که دغدغه انقلاب دارند و پیرو ولایت می باشند درجهت کاهش این دغدغه ها است که شهرداری بیرجند نیز در این مسیر گام بر می دارد.

🔶شهردار بیرجند با اشاره به بحث اعتماد سازی تصریح نمود: شناسایی و تجزیه و تحلیل مشکلات مردم و گام به سوی حل مشکلات خصوصا در محلات کم برخوردار که بیشترین حضور را در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتنه اند، وظیفه همه ماست و مردم باید حضور نیروهای انقلابی را در زندگی و کنار خود ببینند.

🔸دکتر بهترین افزود: از جمله تصمیمات اخذ شده در مدیریت شهری کاهش فشار اقتصادی بر اقشار آسیب پذیر با کاهش 25 درصدی بهاء خدمات و عوارض خصوصا در شمال شهر بیرجند بود که با این اقدام شهر را برای اقشار آسیب پذیر ارزان تر کردیم.

🔸به گفته وی افزایش بودجه بیشتر در کارها عمرانی هزینه شده به طوری که حدود ۵۵ درصد عملکرد شهرداری بیرجند مربوط به فعالیت‌های عمرانی بوده و این نشان می‌دهد که شهرداری بیرجند بیشتر به سمت کارهای عمرانی، اجتماعی و فرهنگی تمایل داشته است.

🔸دکتر بهترین با بیان اینکه شهرداری بیرجند بدنبال کارهای زیربنایی و ماندگار برای مرکز استان است خاطر نشان نمود: احداث 5 بوستان در شمال شهر نشان دهنده توجه ویژه مدیریت شهری به اقشار کم درآمد است که همیشه در همه صحنه ها حضور داشته و پای این انقلاب ایستانده اند.

🔸شهردار بیرجند با بیان اینکه قطعا بیان دستاوردها موجب دلگرمی و امید مردم می شود ادامه داد: ایجاد و تقویت روحیه امید در بین مردم و خدمت به ولی نعمتان و افزایش ضریب امیدآفرینی از مهمترین اولویتهای شهرداری بیرجند است.

🔸دکتر بهترین با اشاره به اجرای بیش از 110 رویداد فرهنگی در سطح شهر از سوی شهرداری گفت: با اجرای برنامه های شاد و جشن های انقلاب در ایام مبارک دهه فجر با حضور بیش از 5000 نفر در هر شب در جهت افزایش شادی حلال و اسلامی در جامعه گام برداشتیم.

🔸شهردار بیرجند در ادامه این جلسه ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده تاکید کرد.

🔸دکتر بهترین در پایان با بیان اینکه مشکلات با دیدگاه قرارگاهی و جهادی حل می شود اذعان داشت: افزایش جمعیت یکی از مهمترین مسایل مورد تاکید مقام معظم رهبری است و وظیفه مسئولان و از جمله مدیریت شهری توجه به این امر و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های آن می باشد.