EN

ساماندهی سرویس مدارس یکی از اولویت های سازمان مدیریت حمل و نقل بارومسافر شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری درخصوص اقدامات انجام شده برای سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: بر اساس آئین نامه و دستورالعمل اجرائی حمل و نقل دانش آموزی، وظیفه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری معرفی شرکت‌های حمل و نقل درون شهری به آموزش و پرورش، صدور مجوز برای رانندگان معرفی شده از سوی شرکت‌های ارائه کننده سرویس مدارس پس از اخذ صلاحیت‌های لازم ازمراجع ذیصلاح است.
سید محمود حسینی افزود: طی فراخوانی که انجام شده تاکنون 7 شرکت حمل و نقل مسافر در شهر بیرجند متقاضی فعالیت در بخش حمل ونقل دانش آموزی شده اند که طی بازدیدی که از این 7 شرکت بعمل آمده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند، تعداد 5 شرکت صلاحیت های آنها احراز و مورد تایید قرار گرفته است و به‌عنوان شرکت‌های دارای شرایط مناسب به اداره آموزش و پرورش معرفی شدند.
سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند، تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب و بهبود نظارتها با راه اندازی سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش آموزی (سپند) کلیه شرکت‌های حمل‌ونقل، والدین دانش‌آموزان، رانندگان و مدارس ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند. بنابراین رانندگان سرویس مدارس قبل از شروع سال تحصیلی باید به شرکت های تایید ‌شده مراجعه و برای شروع فعالیت از شرکت مورد نظر تأییدیه دریافت نمایند سپس مجوز و برچسب اختصاصی را از سازمان مدیریت حمل و نقل دریافت نمایند.
وی خاطر نشان کرد: اولیاء ،بازرسین کنترل خطوط سازمان و پلیس راهور با اسکن بار کد QR که برروی برچسب اختصاصی برروی شیشه جلو خودروی سرویس مدارس نصب خواهد شد می توانند ازمجاز بودن فعالیت آن خودرو و راننده اطلاع پیدا کنند.
به گفته وی درگام بعدی نرم افزار موبایلی متصل به سامانه برای راننده ها فراهم شده است ودرصورت تمایل، والدین نیز می توانند حهت کنترل آمد و شد فرزندان خود و نظارت مستقیم بر عملکرد راننده با نصب نرم افزار ویژه والدین، نسبت به استفاده از این امکان اقدام نمایند.
سید محمود حسینی نظارت ویژه بر سرویس مدارس را ازجمله اقدامات در دستور کار دانست و ادامه داد: با شروع سال تحصیلی، گشت‌ های کنترل خطوط سازمان با همکاری پلیس راهور ، نظارت ویژه‌ای برعملکرد شرکتها و رانندگان خواهند داشت و در این راستا مجوز رانندگان سرویس مدارس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه از والدین و مدیران مدارس تقاضا نمود برای جابه‌جایی دانش‌آموزان از به‌کارگیری رانندگان فاقد مجوز و آزاد بر اکیداً خودداری نمایند زیرا در این صورت مسئولیت و عواقب نایده گرفتن مقررات، متوجه سازمان حمل و نقل بار و مسافر نخواهد بود.
سید محمود حسینی در پایان ابراز امیدواری کردو افزود: انشاا… در سال تحصیلی پیش رو با همکاری بیش از پیش سایر اعضای کارگروه و علی الخصوص آموزش و پرورش، پلیس راهور ،انجمن اولیا مربیان و شرکت های پیمانکار شاهد بهبود کیفیت سرویس مدارس و ایجاد فرآیندهای الکترونیکی در این زمینه در شهر بیرجند باشیم.