EN

اعزام 7 تیم مجهز و از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به حادثه حریق منطقه ویژه اقتصادی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ صبح دیروز یکشنبه ساعت ۸:۴۵ ساعت آژیر خطر آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی نواخته شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: به محض اطلاع از حریق در منطقه ویژه اقتصادی با وجود اینکه این منطقه در محدوده خدماتی شهر بیرجند نبود برابر وظیفه ذاتی و با دستور ویژه دکتر بهترین شهردار محترم، بلافاصله ۳ تیم عملیاتی و ۲ ماشین سنگین به محل حادثه اعزام شد.

علی حیاتی ادامه داد: آتش سوزی صبح دیروز (یکشنبه) از یک مخزن شروع شد و تا مرحله مهار نیز پیش رفت اما با توجه به نوع مواد اشتعال‌زا به سایر مخازن سرایت کرد و برای حفظ جان نیروهای حاضر در صحنه مجبور به تخلیه اطراف مینی پالایشگاه شدیم و اقدامات کنترلی را انجام دادیم.

به گفته وی بر اثر سوختن میعانات گازی شدت حرارت آن قدر زیاد و به گونه‌ای بود که شاهد انفجارهایی بودیم و از حدود ۱۸ مخزنی که در این مینی پالایشگاه وجود داشت، ۱۵ مخزن تاکنون منفجر شدند و سوختند و سه تا باقی مانده است. این مینی پالایشگاه ۲۲ مخزن داشته که از این تعداد ۱۸ مخزن دارای میعانات گازی و مواد سوختی بوده و چهار مخزن خالی است.

حیاتی با بیان اینکه علیرغم بزرگ بودن حجم حادثه الحمدالله تا کنون خسارت جانی نداشتیم افزود: در ادامه عملیات ۴ تیم به عنوان نیروی پشتیبانی نیز از سوی آتنش نشانی بیرجند به محل اعزام گردید.

وی بیان کرد: چهار و نیم میلیون لیتر مواد سوختی و هیدروکربن این پالایشگاه از روز گذشته دچار حریق شده و در حال سوختن است که اقدامات احتیاطی جهت کنترل و مهار حریق با کمک سایر نهاد ها و ارگان های امداد رسان استانی در حال انجام بوده و نیروهای اتش نشانی نیز از دیروز بصورت آماده باش و در محل حادثه مستقر می باشند.