EN

به مناسبت هفته پدافند غیر عامل جلسه كمیته پدافند غیرعامل شهرداری بیرجند برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری بیرجند به ریاست موسی میرزایی معاون خدمات شهری و با حضور مدیر پدافند غیر عامل شهرداری و مدیران شهری عضو این کمیته برگزار گردید.
میرزایی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل اظهار داشت: یکی از مهم ترین ماموریت شهرداری ها، پیشگیری از بحران است و در این راستا شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی از ظرفیت های مردمی مناسبی برای تامین امنیت پایدار شهر برخوردار هستند.

وی ادامه داد: محوری ترین هدف و رسالت پدافند غیر عامل حفاظت از جان مردم و صیانت از زیرساخت ها می باشد که وظایف و ماموریت های قانونی شهرداری ها با مفاهیم پدافند غیر عامل عجین بوده که از جمله آن می توان به اجرای طرح های توسعه شهری و رعایت همجواری کاربری ها، نظارت بر ساخت و سازها و ایجاد بناهای مقاوم ، اقدام سریع و به موقع در شرایط بحرانی از طریق آتش نشانی ها و اجرای مقررات ملی ساختمان اشاره نمود.

لازم به ذکر است در این جلسه، پیرامون فعالیت های لازم الاجرا در زمینه پدافند غیرعامل و تکالیف هر یک از سازمان ها و معاونت ها هماهنگی های لازم صورت گرفت و وظایف هر یک از کارگروه های این کمیته تشریح شد.