EN

تاکید شهردار بیرجند بر ترویج فرهنگ علوی، معرفت افزایی و حفظ وحدت در مراسم اعیاد غدیر و قربان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر مهدی بهترین در جلسه دیدار با اعضای ستاد مردمی غدیر افزود: برنامه‌های مردمی عید غدیر خم باید حرکتی در مسیر نشان دادن شخصیت، جایگاه و وجه تمایز حضرت امیرالمومنین علی (ع) و واقعه غدیر در جهان اسلام و بشریت باشد.

🔹شهردار بیرجند غدیر را فرصتی برای دستیابی به الگوی کامل اخلاقی و مدیریتی دانست و اضافه کرد: هدف اصلی از برنامه های گرامیداشت عید غدیر، جذب نسل جوان و گسترش ماهیت و فلسفه غدیر در جامعه است.

🔹وی با تاکید بر ترویج فرهنگ علوی، معرفت افزایی و حفظ وحدت در مراسم اعیاد غدیر افزود: رعایت چهارچوب های قانونی در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اعیاد غدیر مد نظر می باشد.

🔹دکتر بهترین با بیان اینکه چند صدایی زیبنده امورات فرهنگی نیست خاطر نشان کرد: در جهت اعتلای فرهنگ تشیع در کنار شما بوده ، هستیم و خواهیم بود و انشالله به همت شهرداری بیرجند امسال در اعیاد غدیر و قربان همشهریان عزیز چهره ای نو و زیبا در شهر را مشاهده خواهند کرد.

🔹دکتر بهترین در ادامه گفت: با توجه به سابقه ای که در شورا در دوره چهارم داشتم با زیر ساخت های شهری آشنا بوده و از خلل ها و نواقص آن آگاه هستم.

🔹شهردار بیرجند با بیان اینکه زیرساخت های شهری دچار مشکل است، تصریح نمود: در سنوات قبل به جای پرداختن به مسایل زیرساختی به امور روبنایی پرداخته شده است اما در دوره مدیریت جدید شهری رویکرد ما مبتنی بر مرتفع نمودن مشکلات و توسعه زیرساخت های شهرمان از جمله بروز شدن تجهیزات و افزایش توانمندی نیروهای آتش نشانی، احداث آرامستان جدید، رفع معضلات ترافیکی و ده ها مورد دیگر می باشد. وی ادامه داد با مساعدت دولتمردان دولت مردمی سیزدهم و با پیگیری بی وقفه شهرداری بیرجند علی رغم تنگناهای مالی موجود، تعداد 15 دستگاه اتوبوس به شهرداری بیرجند تخصیص یافته که به‌زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خواهد شد. و اگر در مقام مقایسه قرار بگیریم فقط بودجه هزینه شده برای این اتوبوس ها از ساخت یک فرهنگسرا با آن عظمت بیشتر است ولی رویکرد ما در این دوره کارهای نمایشی نیست و اولویت ما توجه به توسعه زیر ساخت های شهرمان است.

🔹دکتر بهترین با بیان اینکه برای اولین بار 2400 تن قیر رایگان از سوی دولت به شهرداری بیرجند اختصاص یافته است عنوان نمود: در سال گذشته بیش از 600 هزار متربع آسفالت معابر با بهترین کیفیت در جهت بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک انجام شده است.

🔷شهردار بیرجند افزود: از جمله تصمیمات اخذ شده در این دوره مدیریت شهری کاهش فشار اقتصادی بر اقشار آسیب پذیر جامعه با کاهش 25 درصدی بهاء خدمات و عوارض خصوصا در منطقه شمال شهر بیرجند بود که با این اقدام شهر را برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد ارزان تر کردیم اما با این حال بودجه شهرداری را به حدود دوبرابر و به 600 میلیارد تومان در سال قبل رساندیم و برای اولین بار 54 درصدای بودجه را کار عمرانی انجام داده ایم.

🔸دبیر ستاد مردمی غدیر در ادامه از همکاری شهرداری با این ستاد، تقدیر کرد و یادآور شد: شهرداری پیش رو تر از تمام دستگاه های متولی فرهنگ به امورات فرهنگی رسیدگی می کند و جلوتر از همه حرکت می کند که این واقعا قابل تقدیر است.

🔶آرزومندان در ادامه از شهرداری در پروژه زیباسازی و نورپردازی معابر خصوصا در خیابان مدرس و جمهوری اسلامی قدردانی نمود.

🔶وی ادامه داد: امسال یک چهره نو از شهرداری دیدیم و انصافا روند تحولی در شهر مشهود می باشد.

🔸دبیر ستاد مردمی غدیر ضمن تشکر از اقدامات شهرداری در راستای رفع نواقص تلنبار شده از سالهای قبل گفت: از نگاه ویژه و مثبت شهردار مردمی بیرجند و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مسایل فرهنگی در تمام مناسبت های ملی و مذهبی به جهت افزایش نشاط اجتماعی خصوصا در شمال شهر و بهره مندی عادلانه از امکانات شهری که موجب انگیزه مضاعف ما می گردد قدردانی می نماییم .