EN

تقدیر رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران از شهردار بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند در جلسه دیدار با رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران که با حضور معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان، رئیس هیات اسکیت استان ، معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری ، سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز و تنی چند از مدیران ورزشی برگزار شد با تأکید بر لزوم توسعه نشاط اجتماعی ، تصریح کرد: شهرداری به دنبال ایجاد روحیه نشاط در جامعه و شهروندان است و قطعا ورزش بهترین مسیر برای رسیدن به این امر می باشد.

🔸دکتر مهدی بهترین تصریح نمود: شهرداری‌ به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی مسئول نشاط، سلامت و امنیت اجتماعی در شهر می باشد لذا در این راستا شهرداری بیرجند در این دوره با احداث زمین های ورزشی در بوستان های جدید الحداث و بهسازی و توسعه زمین های ورزشی در بوستان های سطح شهر سعی در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان نموده است.

🔸وی با اشاره به افزایش بیش از 500 درصدی بودجه فرهنگی ورزشی شهرداری اذعان داشت: افزایش بودجه فرهنگی ورزشی شهرداری از 250 میلیون تومان به 1 میلیارد و 250 میلیون تومان در سال 1401 و به بالای 2 میلیارد تومان در سال جاری خود گواه این موضوع می باشد.

🔸دکتر بهترین خاطر نشان نمود: شهرداری در کنار وظایف عمرانی وظایف دیگری از جمله پرداختن به امور فرهنگی و ورزشی نیز دارد که شاید در سنوات گذشته کمتر به آن پرداخته شده است که در دوره جدید ، شهرداری ظرف مدت یکسال و نیم نسبت به احداث 6 پارک نموده است که از این تعداد 5 پارک در منطقه شمال شهر و مجهز به زمین های ورزشی می باشد.

🔸شهردار بیرجند با اشاره مجموعه اقدامات شهرداری در امر ورزش ادامه داد: اقدامات مدیریت شهری در توسعه ورزش همگانی و حمایت‌های لازم از این حوزه سبب شد تا در ارزیابی انجام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان ، شهرداری بیرجند به‌ عنوان شهرداری فعال و برتر در این بخش معرفی و طی مراسمی در تهران توسط کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون ورزش های همگانی مورد تجلیل واقع شد.

🔸وی در ادامه شهرداری را یک نهاد عمومی غیر دولتی دانست و اضافه کرد: شهر بیرجند با 3700 هکتار وسعت دارای 270 هکتار فضای سبز می باشد که در اکثر این فضاهای سبز زمین های ورزشی وجود داد.

🔸شهردار بیرجند در پایان گفت: پیشرفت مدیریت شهری جز در سایه مدیریت واحد شهری امکان پذیر نمی باشد که امیدواریم با محقق شدن این امر، تحقق توسعه حکمرانی شهری را شاهد باشیم.

🔹رئیس فدراسیون اسکیت ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شهرداری بیرجند در حوزه ورزش اظهار داشت: مدیریت واحد شهری باید به مجموعه شهرداری ها واگذار شود زیرا شهرداری ها در جهت مسئولیت های اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی پیشقدم می باشند.

🔹دکتر هنرجو با بیان اینکه ورود ورزش به کانون خانواده ها مهمترین راهکار در کاهش آسیب های اجتماعی است خاطر نشان کرد: شهرداری می تواند بازوی ما در بحث توسعه ورزش باشد که برگزاری جشنواره های ورزشی در استان و شهر بیرجند قطعا در این راستا ضروری می باشد.

🔹به گفته وی شادابی و نشاط اجتماعی باید از سوی شهرداری ها به جامعه تزریق شود.

🔸رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: با نگاه ویژه شهردار بیرجند به مباحث فرهنگی و ورزشی، شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی در سطح شهر هستیم.

🔸جواد بهدانی با اشاره به فعال شدن کمیته ورزش شهرداری افزود: با توجه به نگاه مثبت مدیریت شهری به ورزش، کمیته ورزش شهرداری تشکیل گردید که با توجه به تاکید شهردار محترم حمایت شهرداری از مباحث ورزشی تک بعدی نبوده و مختص به یک رشته ورزش خاص نیست. به تبع همه ورزش هایی که با جذابیت به نشاط اجتماعی شهروندان کمک می نماید مد نظر می باشد که در همین راستا بهسازی کلیه زمین های ورزشی سطح شهر و پارکها در دستور کار قرار گرفته است.

🔸وی در پایان ادامه داد: در احداث بوستان ها تامین زمین ورزشی از ملزومات می باشد که تجهیز 20 زمین ورزشی در سطح شهر نیز از جمله اقدامات شهرداری در این حوزه می باشد.

🔹رئیس هیات اسکیت استان نیز ضمن تقدیر از همکاری و خدمات چشمگیر شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری گفت: تحولات بسیار خوبی در شهر اتفاق افتاده و مشهود است که در بحث ورزش هم همکاری تنگاتنگی با هیات های ورزشی استان از سوی شهرداری بیرجند صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

✅لازم به ذکر است در پایان این دیدار، با اهدا لوح سپاس از سوی رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران از دکتر بهترین، شهردار بیرجند تقدیر به عمل آمد.