EN

تقدیر رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران از شهردار بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند در جلسه دیدار با رئیس فدراسیون بسکتبال کشور که با حضور رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر، مدیر کل ورزش جوانان استان، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزو تنی چند از مدیران ورزش استان برگزار شد با تأکید بر نشاط اجتماعی ، تصریح کرد: شهرداری به دنبال ایجاد روحیه نشاط در جامعه و شهروندان است و قطعا ورزش بهترین مسیر برای رسیدن به این امر می باشد.
دکتر مهدی بهترین تصریح نمود: شهرداری‌ به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی مسئول نشاط و سلامت و امنیت اجتماعی می باشد لذا در این راستا شهرداری بیرجند همراه با برگزاری جشنواره های ورزشی سعی در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان نموده است.
وی با اشاره به افزایش 500 درصدی بودجه فرهنگی ورزشی شهرداری در سال 1401 اذعان داشت: افزایش بودجه فرهنگی ورزشی شهرداری از 250 میلیون تومان به 1 میلیارد و 250 میلیون تومان در سال جاری خود گواه این ادعا می باشد.
دکتر بهترین خاطر نشان نمود: شهرداری در کنار وظایف عمرانی وظایف دیگری از جمله فرهنگی و ورزشی نیز دارد که شاید در سنوات گذشته کمتر به آن پرداخته شده است اما با ایجاد معاونت فرهنگی،اجتماعی و اطلاع رسانی تمام تلاشمان را برای پیشبرد این حوزه در راستای نشاط اجتماعی شهروندان خصوصا جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی نموده ایم.
شهردار بیرجند با اشاره به همدلی شورای اسلامی شهر با شهرداری ادامه داد: اقدامات مدیریت شهری در توسعه ورزش همگانی و حمایت‌های لازم از این حوزه سبب شد تا در ارزیابی انجام شده از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی، شهرداری بیرجند به‌عنوان شهرداری فعال در این بخش معرفی و تجلیل شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه گفت: مشکلات و کمبود امکانات ورزشی در استان و شهر بیرجند در سیمای شهروندان خصوصا جوانان مشهود است که امید است با کمک مسئولین کشور بتوانیم گامی در راستای تقویت نشاط اجتماعی جامعه برداریم .
رئیس فدراسیون بسکتبال کشور ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شهرداری بیرجند در حوزه ورزش اظهار داشت: شهرداری ها و شوراهای اسلامی می بایست در جهت مسئولیت های اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی پیشقدم باشند.
داوری با بیان اینکه ورود ورزش به خانواده مهمترین راهکار در کاهش آسیب های اجتماعی است خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های ورزشی در استان و شهر بیرجند قطعا در این راستا ضروری می باشد.
به گفته وی شادابی و نشاط اجتماعی باید از سوی شهرداری ها به خانواده و اجتماع تزریق شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خاطر نشان نمود: با نگاه مدیریت جدید شهری به مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توانستیم بیش از 48 برنامه فرهنگی ورزشی در قالب جشنواره و مسابقات ورزشی در بیرجند برگزار نماییم.
محمد رمضانی افزود: نگاه شهرداری نگاه تک بعدی به یک ورزش خاص نیست بلکه همه ورزش هایی که با جذابیت به نشاط اجتماعی شهروندان کمک می نماید مد نظر می باشد.
وی در پایان ادامه داد: در احداث بوستان ها تامین زمین ورزشی از ملزومات می باشد که تجهیز 20 زمین ورزشی در سطح شهر نیز از جمله اقدامات شهرداری در این حوزه می باشد.
لازم به ذکر است در پایان این دیدار از سوی فدراسیون بسکتبال کشور لوح تقدیر به شهردار بیرجند اهدا گردید.
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند