EN

دردیدار پلیس راهور با شهردار بیرجند مطرح شد: اقدامات شهرداری کاهش 6 درصدی تصادفات را درپی داشت

اقدامات شهرداری بیرجند در حوزه حمل و نقل و ترافیک کاهش 6 درصدی تصادفات درون شهری را به دنبال داشته است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند در دیدار با رئیس پلیس راهور استان و شهرستان اظهار داشت: دغدغه مشترک پلیس راهور با شهرداری فرهنگ سازی در حوزه ترافیک است که امیدواریم با تعامل بتوانیم گامی مثبت در این راستا برداریم.
دکتر مهدی بهترین با تاکید بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان خاطر نشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه با ارتقاء و تقویت تعاملات قطعا فرهنگ ترافیک نیز ارتقاء می یابد که این امر کاهش تصادفات رانندگی را در پی خواهد داشت.
شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک افزود: اصلاح و بازسازی آیلندهای بلوار مدرس و شهید صیاد شیرازی، اصلاح تابلوهای هدایت مسیرشهر بیرجند، خط کشی معابر، نصب سرعتگاههای استاندارد و پارکینگ طالقانی با هزینه ای بالغ بر 70میلیارد تومان از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک در سال 1401 می باشد.
به گفته وی نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری با خرید اتوبوس های جدید و بازسازی اتوبوس های فرسوده یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری در جهت کاهش عمر ناوگان حمل و نقل و ترافیک شهری است.
دکتر بهترین با بیان اینکه آسفالت معابر شهری جزو پروژه های لوکس شهری محسوب می گردد عنوان نمود: در سال گذشته 400 هزار متربع آسفالت معابر با هزینه بالغ بر 10 میلیارد تومان در جهت بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک نیز انجام شده است.
وی اذعان داشت: بیلبورد های خوشامدگویی ورودی شهر در راستای معرفی شهر و مفاخر و مشاهیر و آشنایی با فرهنگ و اصالت شهر بیرجند نیز از اقدامات شهرداری در این حوزه می باشد.
شهردار بیرجند با تاکید بر هوشمند سازی اضافه نمود: افق دید مدیریت شهری بر هوشمند سازی شهری خصوصا در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.
دکتر بهترین با بیان اینکه پارکینگ خط قرمز ماست گفت: به هیچ عنوان در خصوص تراکم فروشی و فروش پارکینگ مجوز نمی دهیم که این خود تاثیر چشمگیری در کاهش ترافیک دارد.
شهردار بیرجند در پایان تصریح نمود: امیدواریم با همکاری و تعامل بتوانیم اقدامات موثری در حوزه حمل و نقل و ترافیک بانجام دهیم.
رئیس پلیس راهور استان نیز در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری در حوزه ترافیک گفت: شهرداری امسال متفاوت تر از سالهای گذشته در استقبال از بهار ظاهر شد و حال و هوای خاصی را به شهر و شهروندان بخشید.
سرهنگ عباسی ادامه داد: اقدامات شاخص شهرداری در جهت همکاری با پلیس راهور کاهش 6 درصدی تصادفات شهری را در پی داشت.
به گفته وی نصب بیلبوردها و ارسال پیامک های ترافیکی از سوی شهرداری در راستای ساماندهی و فرهنگ سازی ترافیک شهری بسیار ارزشمند است.
در این دیدار طرفین بر همکاری مشترک، تعامل و هم افزایی راهور و شهرداری جهت شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز، تسهیل در عبور و مرور شهری و ارایه خدمات مطلوب ترافیکی و حمل و نقلی به شهروندان تاکید کردند.