EN

شهردار بیرجند: باغ شهرداری باغ متمایز شهری می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه کمیته زیباسازی شهرداری با محوریت بررسی نورپردازی مسیر خیابان آیت ا… طالقانی تا چهارراه خیابان آیت ا… غفاری ، طرح کاشت و بررسی دیوار سبز باغ شهرداری با حضور شهردار بیرجند، معاون خدمات شهری، معاون امور فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی، مدیران مناطق، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز و مشاورین شهردار در امور فضای سبز و زیباسازی برگزار گردید.

🔸دکتر مهدی بهترین در جلسه کمیته زیباسازی شهرداری با اشاره به طرح کاشت باغ شهرداری اظهار داشت: با کاشت گیاهان خزان پذیر و ایرانی و سازگار با اقلیم بیرجند در باغ شهرداری، این باغ را به برند بیرجند تبدیل می کنیم.

🔸شهردار بیرجند با تاکید بر تنوع پوشش گیاهی در باغ شهرداری اذعان داشت: تنوع پوشش گیاهی در این باغ مد نظر می باشد که امید است با استفاده از تجربیات صاحب نظران در این راستا، بتوانیم باغ شهرداری که نقش بسزایی در ساماندهی و انتظام بخشی فضاهای پایداری شهری دارد را افتتاح نماییم.

🔸لازم به ذکر است مطالعه و تنظیم ضوابط در امر زیباسازی نظیر رنگ‌آمیزی، نورپردازی، مبلمان شهری، تبلیغات محیطی، نصب المان‌های شهری، ساماندهی بلوار‌ها و میادین، معماری شهری، رفع نازیبایی های شهری و ارائه برنامه‌های علمی برای ارتقای کیفیت خیابان ها از وظایف اصلی شهرداری و این کمیته می باشد.