EN

در همایش پلیس مدرسه مطرح شد: اقدامات ترافیکی شهرداری بیرجند برای بازگشایی مدارس با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال

ایجاد پارک ترافیکی در بوستان شهید صیاد شیرازی توسط شهرداری بیرجند

🔻معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند گفت: شهرداری بیرجند در راستای سیاست ها و تاکید دکتر بهترین شهردار شهر مرکز استان در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس، اقدامات ترافیکی و ایمن سازی معابر را با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال در سطح شهر اجرا کرده است.
🔻به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس مهدی حدیدی نژاد در آیین همایش پلیس مدارس شهر بیرجند که در دبستان علامه حلّی با حضور دکتر بهترین شهردار بیرجند و جمعی از مدیران و فرماندهان انتظامی استان و شهرستان برگزار گردید، با اشاره به نقش موثر دانش آموزان در ترویج و ارتقای سطح فرهنگ ترافیک در خانواده ها و به تبع آن در جامعه، افزود: ما در شهرداری بیرجند، اقدامات سخت افزاری را در بحث ترافیک انجام می دهیم اما دانش آموزان می توانند در حوزه نرم افزاری و فرهنگسازی در راستای اعتلای فرهنگ ترافیکی در خانواده ها و در نتیجه در سطح جامعه، ایفای نقش نمایند.

🔻وی اضافه کرد: امسال و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، شهرداری بیرجند اقدامات ایمن سازی معابر به ویژه معابر اطراف مدارس و نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار داد و در این راستا نسبت به خرید ۱۰۰ تن رنگ ترافیکی با اعتبار ۸ میلیارد ریال و اجرای خط کشی معابر محوری به طول حدود ۲۰۰ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، اقدام نموده است.

🔻وی همچنین گفت: بهسازی تابلوها و علایم ترافیکی به تعداد ۲۵۰ تابلو با اعتبار یک میلیارد ریال، اجرای عملیات خط کشی گذرگاهها، سرعتگیرها و نقوش ترافیکی به مساحت حدود ۲۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب چراغ های فرماندهی در تقاطع های پر حادثه با اعتبار ۳ میلیارد ریال و… از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری بیرجند در آستانه بازگشایی مدارس بوده است.

🔻مهندس حدیدی نژاد با بیان اینکه مجموع اقدامات ترافیکی و ایمن سازی معابر سطح شهر توسط شهردای بیرجند در آستانه بازگشایی مدارس در سال جاری با اعتباری حدود ۳۱ میلیارد ریال، صورت گرفته است، تصریح کرد: والدین و خانواده های محترم باید بحث سرویس مدارس دانش آموزان را جدی بگیرند زیرا با حمل و نقل هر دانش آموز با سرویس مدرسه از تردد یک وسیله نقلیه در سطح شهر کاسته می شود و امسال هم ۱۰۸۰ دانش آموز برای استفاده از سرویس مدارس، متقاضی بودند که در نهایت ۹۹۰ نفر تایید شدند و جا دارد والدین سایر دانش آموزان نیز برای استفاده فرزندانشان از سرویس مدارس در راستای کاهش بار ترافیک معابر سطح شهر اقدام نمایند.

🔻مهندس حدیدی نژاد در پایان گفت: شهرداری بیرجند با هدف ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی، فاز اول ایجاد پارک ترافیکی را به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع در بوستان شهید صیاد شیرازی در دست اجرا دارد.

🔻جانشین پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان نیز در این مراسم با قدردانی از همکاری و همراهی و اقدامات خوب و موثر دکتر بهترین شهردار بیرجند و همکاران وی در شهرداری و نیز اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان در سایه امنیت حاصل از تلاش شبانه روزی پلیس، با جان و دل و اراده ای محکم در راستای ارتقای سطح علمی خود، گام بردارند.

🔻سرهنگ خسروی، همایش پلیس مدرسه را آغاز فعالیت و همکاری تعدادی از دانش آموزان عزیز تحت عنوان پلیس مدرسه با مساعدت شهرداری بیرجند، عنوان کرد و گفت: همکارانم در پلیس راهور تا کنون برنامه های آموزشی را در ۳۰۰ مدرسه در سطح استان در بحث ایمنی تردد دانش آموزان با تعامل شهرداری ها و از جمله شهرداری بیرجند در تجهیز دانش آموزان، اجرایی کرده اند که به این ترتیب از دغدغه های عمومی در امنیت دانش آموزان به هنگام تردد در معابر، کاسته می شود.

🔻وی با تاکید بر برخورد جدی پلیس با برخی رانندگان متخلف، تصریح کرد: پليس در مباحث ترافیکی با ۱۷۷ عنوان تخلف برخورد می کند که ۲۰ عنوان آن تخلفات حادثه ساز از جمله عبور از چراغ قرمز و سرعت و سبقت غیرمجاز می باشد.

🔻سرهنگ خسروی در پایان از رانندگان خواست: با احترام به قانون و حقوق دیگران، امنیت و سلامتی خود و دیگران را تضمین نمایند.

🔻در این مراسم، تعداد تعدادی ست تجهیزات پلیس مدرسه که به همت شهرداری بیرجند با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال تهیه شده بود به دانش آموزان پلیس مدارس اهدا شد و به این ترتيب چند ده دانش آموز دیگر به تعداد دانش آموزان تجهیز شده به ست تجهیزات پلیس مدرسه در ۳ سال اخیر افزوده شد. اجرای سرود توسط دانش آموزان و ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان پلیس مدرسه توسط پلیس راهور از دیگر برنامه های این مراسم بود.