EN

مهندس ایروانی فرماندار شهرستان نهبندان : دوراندیشی دقیق و بجای شهرداری بیرجند در تجهیز سازمان آتش نشانی، قابل تقدیر است

فرماندار شهرستان نهبندان از شهردار بیرجند و تیم مجهز، حرفه ای و متخصص سازمان آتش نشانی و حوزه غواصی شهرداری بیرجند قدردانی کرد.
مهندس ایروانی با اشاره به وقوع حادثه اخیر در این شهرستان که متاسفانه منجر به مرگ یک جوان شد، گفت: اخیرا در محدوده معدن گرانيت سبز روستای گل چشمه بخش شوسف شهرستان نهبندان که سیلاب و ترانشه ها با عمق زیاد و نامشخص در آن انباشته شده بود، جوانی ۲۰ ساله بعد از سیراب کردن دام هایش، با توجه به گرمای هوا تصمیم می‌گیرد بدون اطلاع از عمق آب که در بعضی نقاط به ۲۰ متر هم می رسیده، آب‌تنی کند که متاسفانه به عمق آب کشیده شده و غرق می شود.
وی افزود: پس از اطلاع از حادثه، تمام امکانات شهرستان نهبندان را برای یافتن پیکر این جوان به کار گرفتیم اما با توجه به عمق زیاد و عدم شفافیت آب، موفق به انجام این کار نشدیم.
وی اضافه کرد: در ادامه از شهرداری بیرجند درخواست کمک کردیم که تیمی مجهز از سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند به محل اعزام شدند و پیکر متوفی را در کمتر از ۴۰ دقیقه، از عمق آب بیرون کشیدند و عوامل شهرداری شوسف هم نسبت به انتقال متوفی، اقدام نمودند.
مهندس ایروانی اظهار کرد: جا دارد از شهردار بیرجند و تیم مجهز، حرفه ای و متخصص سازمان آتش نشانی و حوزه غواصی شهرداری بیرجند که با حضور در محل، نهایت همکاری را تا حصول نتیجه داشتند، قدردانی نمایم.
فرماندار شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه، مجموعه هلال احمر هم فاقد تجهیزات لازم برای امدادرسانی در اینگونه مواقع بودند، تصریح کرد: اینکه شهرداری بیرجند، پیش بینی های لازم، دقیق و بجایی را در تجهیز سازمان آتش نشانی با هدف امدادرسانی در چنین حوادثی داشته و امکانات و تجهیزات پیشرفته ای را در اختیار گرفته، قابل تقدیر است.
مهندس ایروانی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر، مالک معدن گرانيت سبز نسبت به حصارکشی و مسدود نمودن اطراف محل انباشت آب اقدام کرده است، از هم استانی ها و به ویژه جوانان خواست با توجه به گرمای هوا از شنا کردن در نقاط غیر مجاز جدا پرهیز کنند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخ و جبران ناپذیری نباشیم.