EN

مدیر منطقه دو شهرداری بیرجند گفت: شهرداری بیرجند طرح های زیادی برای تشویق شهروندان به ساخت و ساز در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی منطقه دو؛ مهندس محمدحسین ربیعی هدف از اجرای تخفیفات را ایجاد انگیزه و تشویق شهروندان و شرکت‌های ساختمانی و فرصتی برای ساخت ‌و‌ساز عنوان کرد.
وی با اشاره به تخفیفات موجود در مجموعه شهرسازی از تخفیف 10 درصدی فرزند آوری برای عوارض صدور پروانه ی افراد دارای سه فرزند زیر 20 سال یاد کرد و افزود: تخفیفات ویژه طرح های حمایتی مسکن وشهرسازی (مسکن ملی) شامل 30 درصد عوارضصدور پروانه نیز برقرار می باشد.
مدیر منطقه دو اذعان داشت: از دیگر تخفیفات مجموعه شهرسازی می توان به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان (ماده 6) به صورت رایگان تا سقف120 متر عوارض صدور پروانه مسکونی و 20 متر تجاری نام برد.
مهندس ربیعی در ادامه به تخفیفات و تسهیلات ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا سقف الگوی مصرف مسکونی (1 واحد 120 متری)اشاره کرد.
وی از دیگر تخفیفات شهرسازی در طول سال به تخفیفات مصوب شورای اسلامی شهر تا سقف 5 درصد عوارض صدور پروانه و پرداخت غرامت عرصه در مسیر تعریض بر اساس مصوبات شورا یاد کرد و ادامه داد: تقسیط عوارض و بدهی های مؤدیان تا سقف 36 ماه بسته به شرایط نیز در دستور کار می باشد.
شایان ذکر است تخفیفات مناسبتی شهرداری ویژه ایام دهه فجر، اعیاد قربان تا غدیر و … بسته به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر معمولا تا سقف 25 درصد عوارض صدور پروانه نیز برای رفاه و کمک به شهروندان برقرار می شود.