EN

شهردار بیرجند از آغاز طرح نصب پلاک و کد پستی هوشمند همزمان با صدور پروانه در راستای امضای توافقنامه میان شهرداری و اداره کل پست استان و با هدف رفاه حال شهروندان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، دکتر مهدی بهترین در آیین رونمایی و آغاز نصب پلاک های جدید و کد پستی هوشمند شهر بیرجند، با بیان اینکه یکی از اصولی را که در بحث توسعه متوازن شهر در این دوره از مدیریت شهری پیگیر هستیم هوشمندسازی شهر بیرجند است، گفت: هر چقدر به سمت ایجاد شهر هوشمند برویم، شهروندان در آسایش بیشتری خواهند بود و هدف ما هم همین است که شهروندان در رفاه و آسایش بیشتری باشند.

🔻وی افزود: در این راستا توافق نامه خوبی با اداره کل پست استان منعقد کرده ایم که بر اساس آن، در بحث نوسازی و همزمان با صدور پروانه با همکاری اداره کل پست، نسبت به نصب پلاک شهری جدید و اعطای کد پستی هوشمند اقدام می شود.

🔻وی، عدم نیاز به مراجعه شهروندان به شهرداری و کاهش حجم ترافیک و رفاه حال و رضایتمندی مردم را از محاسن و مزایای این طرح دانست و اضافه کرد: انشاءا… با پیشرفت در ایجاد شهر هوشمند در بیرجند، این روند در سایر شهرهای استان نیز به عنوان الگو مورد توجه قرار گرفته و خیر آن به مردم استان برسد.

🔻مدیرکل پست استان نیز با قدردانی از تعامل شهرداری بیرجند، در خصوص این طرح گفت: در این راستا دو نفر از پرسنل ما در مناطق دوگانه شهر مستقر می شوند و هر شهروندی که زمینی خریداری نماید در همان ابتدا و همزمان با صدور پروانه، کد پستی هوشمند به وی تعلق می گیرد و پلاک شهری هم برایش نصب می شود و به این ترتیب، ملک وی از طریق کیو. آر. کد(QR کد)، شناسنامه دار و دارای اطلاعات کامل خواهد شد.

🔻مهندس حسین ظهوری افزود: انشاءا… کار پلاک گذاری در سطح شهر نیز پس از پیش بینی اعتبار مورد نیاز از سوی مسوولان، انجام خواهد شد.