EN

پناهگاه حیوانات بلاصاحب شهرداری مورد پایش قرار گرفت

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در راستای کنترل عملکرد موسسه مهرجویان طبیعت وحیوانات بیرجند ، پناهگاه حیوانات بلاصاحب شهرداری که به نام پناهگاه حیوانات بلاصاحب مهر بیرجند نام گذاری شده است مورد پایش قرار گرفت.
معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این بازدید که با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بیرجند، نماینده سمن های شهرستان بیرجند و دبیرخانه سازمان های مردم نهاد شهرستان و مسئولین شهرداری برگزار گردید، گزارش مفصلی از سوی کادر مدیریتی موسسه و پزشک پناهگاه عملکرد موسسه ارائه گردید.
مهندس محمد محمدزاده افزود: اقدامات خوبی در زمینه واکسیناسیون، غربالگری، تغذیه و ارائه تمامی خدمات بهداشتی در این پناهگاه‌ با همکاری دامپزشکی استان انجام شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 290 قلاده سگ بلاصاحب درپناهگاه‌ نگهداری می‌شوند و روزانه تغذیه برای آنها تهیه می شود که در این امر سمن ها و کمک های مردمی نقش بسزایی دارند.
محمد زاده با تاکید بر عقیم سازی سگهای بلاصاحب تصریح نمود: بحث عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب، واکسیناسیون و پلاک کوبی در پناهگاه زیر نظر دامپزشک انجام می گیرد که در این راستا در طول سال 99 بر روی تعداد170 سگ عمل عقیم سازی صورت گرفته است.
وی در پایان اعلام نمود: پناهگاه حیوانات بلاصاحب مهر بیرجند در زمینی به مساحت 3000 متر مربع با حصارکشی کامل و فنس کشی داخلی جهت تفکیک سگ ها، دارای بخشهای قرنطینه، بخش نقاحتگاه، اتاق معاینه، آشپزخانه و …. می باشد.
لازم به ذکر است در این بازدید عملکرد شهرداری در این خصوص مورد تقدیر قرار گرفت.